tisdag 19 maj 2009

Tack för lånet-present!

Som tack för att jag fått låna så mycket kurslitteratur av en vän har jag gjort detta set till hennes lilla tjej. Blomtyget fån loppis och den röda plyschen från Stoff och Stil. Mönstret till förklädesklänningen kommer från "Baby Cool", stl. 74/80 fast med förlängning. Det syns inte på bilden men klänningen har lika knappar bak som den på kepsen fast lite mindre.





Sedan gjorde jag ännu en keps, fast detta är ett nytt mönster som jag har sybloggaren "Rättvisa barn" att tacka, här finns en beskrivning http://rattvisabarn.blogspot.com/2009/04/sy-din-egen-kepsmossa-harrison.html Tack för den! Även detta tyg från loppis.

3 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Hej, ja kanske kan vi göra så att jag syr en påslakanstunika till dig istället för vad det nu var jag skulle sy till Tore...( förlåt men jag kommer inte helt ihåg...)
Jag måste bara beställa hem lite mudd, har tänkt mig ekologisk oblekt mudd.. känns bra.
Just det, ska vi beställa namnlappar?
Ha det gott!!

Lilla Gryn sa...

Just det, måste bara tillägga att din klänning blev ju jättebra, jag ska prova det där mönstret igen tror jag.

Lilla Gryn sa...

Ja, vi ska iväg en sväng i kväll, men det blir nog inte jättesent. Jag kan slå dig en pling när barnen ligger och det är lite lugnare, så ser vi hur det känns.