söndag 24 maj 2009

Inte bara kepsar

Det kändes lite enformigt att bara sy kepsar och inte blogga om något annat så här kommer lite variation. En Gunterblus stl. 3 år med mudd, tyget är ett påslakan inhandlat på Kupan och knappen kommer från Myrorna. Byxorna är resultatet av en slaktad plyschtröja, men det blev lite korta ben så det fick bli långa muddar som går att vika ner istället. Tore är i stort behov av byxor nu eftersom han slutat med blöja (mycket stolt mor), så det lär bli fler framöver.

För att inte bryta trenden helt så kommer även ett par bidrag till keps-samlingen, den turkos/röda är en beställning till en liten flicka på västkusten, faktiskt min första beställning utanför min bekantskapskrets. Den gula kepsen blev omtyckt av Tore så den får stanna hemma, tyget är som vanligt från loppis.

2 kommentarer:

Josefinaste sa...

Vad roligt att se skjortan, det där tyget har jag oxå och älskar det! Superfint alltihop!

Lilla Gryn sa...

Snyggt!! Jag stod just och drog i det tyget och funderade på om jag skulle sy nåt. Jättefin blev skjortan, gillar sprundet m. knappen.