tisdag 5 maj 2009

Buskeps och morfars byxor

Tores morfar var så snäll och lät bättre behövande (d.v.s. jag) få hans gamla slitna jeans, dessa blev till ett par muddjeans till Tore, perfekta för sandlådelek. För att piffa till lite så blev det utanpåliggande fickor i ett tyg som Tore valt alldeles själv. Han var så stolt över byxorna så när vi kom till dagis sa han till sin kompis "Titta, jag ha de nya fiiina byssor!" och när pyjamasen skulle på så tyckte han det var onödigt för det går nog att sova i de nya byxorna också. Kul med nöjda kunder.
Byxor har vi ju ett behov av, men det är inte speciellt kul och utmanande med muddbyxor i alla fall, så jag ville testa något annat för att se om mina sykunskaper håller. Det blev en keps, av Tore även kallad "buskeps", den blev väl funktionsduglig men några modifieringar behövs. Det är i alla fall säkert att det blir mer kepsar för det var roligt att knåpa med. Alla tyger är loppisfynd.

3 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Fina, gillar kepsen. Jag skulle behöva sy nåt sånt till Selma, har du mönster eller var det på frihand?

Jag har mönstret på blusen du undrade om. Jag kanske hinner rita av det imorgon. Nu är det läggdax för länge sen. Vi ses!!

Sandra sa...

Jag har mönster på kepsen, vi får ta ett byte imorgon :)

Vindling sa...

Vilken snygg keps! Nu blir jag ännu mer sugen på att jobba vidare på mitt kepsmönster.