söndag 10 maj 2009

Keps-beställning och loppisfynd

Som ni kanske förstått är detta med sömnad egentligen inget jag har tid med nu, men vad gör man inte för att öka oddsen för ett bra betyg av sin handledare på praktiken. Nädå, min syblogg kom på tal och mina kepsar blev omtyckta så på beställning har jag nu gjort en grönmönstrad pöskeps till min handledares lill-kille. Det mönstrade tyget är fyndat på Myrorna och det orangea från Ikea. Mönstret är samma som förut med några fler modifieringar.

Ett par välbehövliga byxor är också hopknåpade, inget intressant att orda om dem, samma egna mönster som alltid. Tack sygrannen för lånet av muddväv!


















Den omtalade sygrannen och jag besökte igår ett par loppisar och fyndade lite fina tyger samt en helt underbar virkad kofta som hade legat i en källare helt bortgömd i flera år, ett underbart hantverk som gillades av min son men totaldissades av hans pappa, tur att jag bestämmer, oftast i alla fall. För denna kreation betalade jag 20 kr och likaså för en gul/orange blommig tunika till mig själv, av samma tant köpte jag även en brun vadlång manchesterkjol som hon sytt själv. Tror hon blev lika glad som mig när hon fick höra att kläderna skulle komma till användning igen.

1 kommentar:

Lilla Gryn sa...

Alltså kallas inte det för muta?

Nejdå skämt åsido, det där tyget är ju bara för fint (börjar jag bli lite tjatig?) Du har verkligen fått till snittsen på kepan (som Selma säger,med långt eee), gillar verkligen modellen.