lördag 2 maj 2009

Motivation utan fritid

Mitt senaste inlägg var förra sommaren och min blogg började så sakteliga gå i graven, jag har fullt upp med plugg och diverse sysslor, någon sömnad i större utsträckning har det inte varit att tala om. Egentligen har jag inte tid nu heller, MEN, vad gör man när motivationen är på topp och Busen behöver byxor, jo man syr. Vad kom då denna motivtionen ifrån helt hux flux, jo min granne, som förövrigt har en syblogg, Lilla Gryn. Vi har endast talats vid lite sporadiskt i trappen någon gång, men i förrgår träffads vi då våra barn lekte och kom då underfund om vårat gemensamma syintresse. Tusen tack för inspiation och möss-mönster!

Inspirationen har resulterat i ett par byxor som T ska få ha på Skogsknyttis-premiär imorgon, hoppas de passar bara. Bild kommer senare.

2 kommentarer:

Carolina sa...

Kul att höra av dig! Och vad kul med inspiration och granne som syr. Och så blir jag så glad när folk engagerar sig i FFs aktiviteter ;)

Lilla Gryn sa...

Åh, vad skoj att det satte fart i fingrarna på dig igen. Fast du hade inte riktigt tid eller hur var det?? ;-)

Jag har förövrigt klippt till en till likadan skjorta som jag bloggade om idag fast i ett av de fina tygerna jag fick av dig. Tusen tack!!
Saknar du nåt är det bara att gå två trappor ner och se efter vad jag har i gömmorna ;-). Vi ses!