onsdag 30 juli 2008

Jag har gått loss på påslakan

Det är väl härligt med gamla mjuka påslakan, tyget är tunt och luftigt, alldeles utmärkt att göra Gynther-blusar av. Nu har jag änligen fått tag på Gynthers "Sy till småbarnen" på biblioteket, den är tydligen eftertraktad. Först ut gjorde jag syskonblusar till lilla nyfödda E och storebror O. Till E gjorde jag efter den minsta storleken och ställde ut nertill och förlängde lite så det blev mer som en klänning, till O gjorde jag efter storlek 2 år.

Jag kunde ju int låta bli att göra en till Tore också när jag ändå var i farten, det fick även här bli storlek 2 år. Båda tygerna är alltså påslakan, så härligt mjukt.

Sedan fick det bli ett par elefant-byxor till Tores bus-polare lille V. Mönstret är eget, storlek 80. Tyget kommer från Stoff och Stil, likaså muddväven.

4 kommentarer:

fante sa...

De är jättefina :-) Måste nog testa det där mönstret jag med :-)

snork sa...

Åh så snygga!
Jag älskar också påslakan, de är ju så mjuuuuuka.....
Linn

♥ Medea ♥ sa...

Vad fina blustygerna är. Visst är det gosigt med mjuka gamla påslakan.
/Efwa

Doris_Assar sa...

Wow vilka fina blusar! Jag ska också testsy detta mönster ngn dag. Jag lägger in dig på min lista :-)