tisdag 5 augusti 2008

Lite av varje

Jag har jobbat mycket senste dagarna och inte hunnit med så mycket sömnad, men lite har det blivit i alla fall. Jag blev ju så fäst vid skjortblusarna så jag gjorde en till åt Tore, fast med ficka på magen. Storleken är densamma som förut och som vanligt är tygerna från loppis.

Det är ju så kul att göra matchande kläder till syskon, så nu när lilla E och storebror O var i stan så passade jag på att göra matchande byxor åt dem. Muddbyxorna till O är mitt egna mönster, samma som vanligt, storlek 86. Lilla E:s byxor är gjorda efter mönster i boken "baby cool", använde mönstret för stl. 50/56 men skippade sömsmånen, men ändå är de på tok för stora, mer som 62/68, lite tråkigt. Tyget kommer från loppis och muddväven från Stoff och Stil.

Idag var jag iväg till Kupan (röda korsets loppis) och fyndade lite tyger, allt detta för 45 kr, det är väl överkomligt.

Inga kommentarer: