tisdag 12 augusti 2008

Nu var det längesedan...

....ni fick en uppdatering, det beror på att jag pysslar mest med presenter som jag inte vill avslöja här ännu. Men lite har jag att bjuda på.

Svärmor ville ha en kjol, och naturligtvis fick hon det, dessvärre hann värmen försvinna. Mönster kan man väl inte riktigt prata om här, klippte bara ut en rektangulär tygbit, sydde ihop, fållade och satte på mudd, ingen aning och storlek heller, men den passade i alla fall. Tyget har jag hittat på mammas vind och muddväven kommer från lokal tygbutik.


I boken "Baby cool" hittade jag ett enkelt mönster på en mössa, det var så kul och snabbt gjort så det blev två stycken. Gjorde efter storlek 74/80 (stor bäbis), den blev lite stor, trots att Tore har storlek 86/92 vanligtvis. Tygen kommer från loppis.

Jag har fått lite inspration från någon av er alla duktiga sybloggare, minns dock inte vem. Men det gällde byxor med utanpåliggande fickor i annat tyg. Det var ju så kul att leta i alla tygsamlingar efter roliga kombinationer, än så länge har det blivit två par byxor, men jag lovar att det blir fler. De gröna är till Tore, mitt eget mönster, stl 86. Samma sak med de gul/brun mönstrade, men de är till Tores kompis, söta L. Alla tyger från loppis.

Tore behövde en höstjacka och då blev det fart på maskinen. Jag har länge planerat denna jacka och vilka tyger jag ska använda, och det blev ju faktiskt riktigt bra, mönstret är eget, kanske i bredaste laget, men då finns plats för en tjocktröja också. Tyget är från loppis dragkedja och snedslå från lokal tygbutik. Storleken är nog 92.

7 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Gud vilken snygg jacka!! Mönstret och färgerna på tyget är verkligen pricken över i!

rino sa...

snygg, särskilt på en kille;-)
Du verkar hinna massor, kul att du är så kreativ!

Sandra sa...

Tack! Jag blir så glad för alla fina ord och beröm. Jackan är jag faktiskt riktigt nöjd och stolt över om man nu får säga så :) Det blir garanterat fler, har så många mysiga tyger nu.

snork sa...

Oh oh oh så snygg jacka! En sån vill jag ha i vuxenstorlek, kanske med dragsko i midjan och lite längre modell...*drömmer*
Håller också på med en jacka just nu, sakta men säkert. Bilder kommer!
Linn

fante sa...

Vilken superfin jacka :-D

Åtminstone Kånkarong syr byxor med fickor utanpå.

Lotta Sultan sa...

finfin jacka!
var kommer mönstret ifrån? har du hittat på själv?

Caroline sa...

Vilken jattefin jacka!!