söndag 13 september 2009

Klänning med krångel

Allt gick fel när jag skulle sy denna klänning, jag fick trä om overlocken tre gånger, hade klippt fram-ringning baktill och så började min vanliga maskin att gnissla så jag nog väckte halva huset. Jag var så missnöjd för nästan alla sömmar fick sys om minst en gång, men jag sydde ändå klart. Med mycket negativ min hängde jag upp den för fotografering och inser att den ju blev riktigt söt, sådana klänningar kommer jag att göra fler av, dock utan krångel. Mönstret är eget, det är inte tre våder framtill utan det mönstrade tyget är gjort som en applikation för att undvika sömmar som skaver på litens mage. Storleken är nog ca. 6 mån-1 år. Tygerna är inhandlade på Erikshjälpen.

2 kommentarer:

Vindling sa...

Trist när det krånglar, men klänningen blev jättesöt.

Palven sa...

Jätte-snyggt resultat blev det i alla fall!