lördag 12 september 2009

Gammalt blir nytt!

För att visa vad jag till största delen pysslar med när det gäller sömnad har jag tagit före och efter bild, det är alltså återvinning av gamla oönskade kläder, i detta fall mestadels min systers kläder. Ett par svarta stretchiga byxor, en jeanskjol, tre mjuka sweatshirt-tröjor och ett par linnen (ett blev inte använt).

Resultatet:

Två mjukiströjor, stl. 116 och stl. 104, mönstret är det jag alltid använder ur Ottobre (fast jag minns aldrig nr. på tidningen)

Två par byxor i lekvänlig och slitstark modell, mönstret är ett förlängt bermudashorts-mönster som jag fastnat för och använt många gånger nu, lite variasion på fickorna bara, baktill är det besparing.

2 kommentarer:

Beata sa...

Bra sätt att ta tillvara på gamla kläder! Fint alltihop!

Fangoria sa...

Gud vad härligt inspirerande inlägg, jag har en hel hög med kläder jag väntar på att tillvarata, klippa isär och använda...=)