tisdag 20 oktober 2009

Grisenkelt och svinkul.....

.....är det att virka en minigris med abnormt oproprtionerligt huvud och visst är det passande i grissjuketider. Jag har nu virkat i en vecka ungefär och blir bara med och mer biten, det är ju så enkelt, alla tips, även för nybörjare finns på nätet, bara att googla. Mönstret till denna lilla gosegris kommer från en Allers som jag hittade hos min sambos mormor, det var ett reportage om Amigurumi (tror det heter så) som handlar om att virka små gulliga oproportionerliga djur
. Ett annat sidoprojekt jag håller på med är att göra en filt av virkade mormorsrutor, skojigt och pyssligt. Här är ett enkelt mönster med beskrivning för nybörjare. Kom igen nu, känn er bitna och rota fram en virknål och ett nystan!

4 kommentarer:

Lallis/Helene sa...

Vilken söt liten gris! Är också riktigt sugen på att börja virka, får se om det finns tid för det någon gång... Det verkar ju väldigt kul!

Anonym sa...

Jättesöt liten gris, verkligen rätt tidpunkt med tanke på vad alla talar om! Vad ska du döpa den till? Svinis eller...hi hi. Jag älskar mormorsrutor. Visst är det rogivande att virka dem om kvällarna framför tvn. Man tröttnar aldrig. /petra.h

Sandra sa...

Min son har kidnappat grisen som nu heter Bäjkon och har blivit riktigt tjenis med nallarna Ingvar och Gunnar.

Virka är verkligen rogivande och lite mer socialt att sitta i soffan med sambon än att sitta ensam vid symaskinen, men jag överger naturligtvis inte den :)

Beata sa...

Vilken söt! Har också precis börjat virka liet smått. Dock inga djur än.