fredag 13 november 2009

Försök till virkad kurbits

Här om dagen sa jag att jag inte kunde virka in mönster i mössorna, men vad är roligare än en utmaning, för att ytterligare försvåra det hela gjorde jag ett flerfärgat mönster. Kurbitsen modell mycket enkel ritade jag på rutat papper. Vad jag borde ha tänkt på är att kurbitsen skulla ha dragit sig åt något håll, eftersom när man virkar fasta maskor så drar det sig och om man då tänkt sig ett rakt möster så blir resultatet inte så bra. Hur som helst är jag hyffsat nöjd och tror nog den får stanna på mitt huvud.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den var riktigt snygg! Jag håller också på att experimentera med olika mönster i virkning och att göra mönsterna själv är jättekul! Däremot så blev mina mönster avlånga med halvstolpar, man kanske borde använda två halvstolpar per ruta. Din mössa var verkligen snygg och anorlunda! /petra.h

Y sa...

jättefin! Jag slarvade bort mössan jag använt i 15 år nu i vintras. Måste måste måste fixa en ny. tack för inspirationen

Malin sa...

Attans, trodde du skulle ge bort den... ;-) *harkel*

Kånkarong sa...

Men, så fin!

silveropulver sa...

Fina grejer du gör och tack för en trevlig stickkväll igår! Vi ses!
Anna.