måndag 31 augusti 2009

Ett misslyckat projekt senare.....

Jag ville testa en ny typ av fickor på byxor som jag tidigare sett att Lilla Gryn gjort, letade fram ett par sällan använda byxor, klippte ordentligt men sydde tydligen utan hjärna för när jag fixat och pysslat med fickor och en del dekorsömmar och det var dags att sy ihop byxbenen upptäckte jag till min fasa att jag hade gjort två högerben, jag började tjuta, men gav inte upp. Det fanns inte mer av tyget så jag letade på ett par andra byxor i djupet av min garderob och vips så hade jag knåpat ihop dessa byxor. Som tröst gjorde jag en tröja också, det finns nog inget som tröstar bättre än en symaskin. Tygerna är återvunna, mönstret till byxorna är samma förlängda bermudashorts-mönster som är återkommande i tidigare inlägg, stl. 98/104. Tröjan är även denna enligt samma raglan-mönster som vanligt, stl. 104. Tore sa att byxorna kliade, då började jag nästan grina igen, men jag tror att det är en grej han säger så fort han tar på sig ett par hemsydda byxor, för det sa han om mjukisbyxorna första gången också.

1 kommentar:

Lilla Gryn sa...

Det blev ju jättebra ju. Tur att du inte gav upp.