torsdag 25 juni 2009

Återvunnen återvinning och hemlösa kepsar

Denna dagiskasse innehållande tidigare bloggade set med gröna knickers och blommig t-shirt samt en nygjord svart t-shirt med bruna ärmar fick hitta hem till sina rätta ägare idag, alla kläder är gjorda av mammans avlagda kläder. Skickade även med en keps till lillebror. Allt passade bra och barnen såg ut att trivas i kläderna.











Även en t-shirt (samma mönster som tidigare) till Tore har framställts på min nya älskling, min overlockmaskin!! Varför har jag inte köpt en tidigare? Nu känns det så enkelt att sy, som om ingenting är omöjligt, jag är helt euforisk!

Jag tänkte dessutom testa att bli av med lite kepsar här. Skepparkeps 120 kr, Pöskeps 140 kr, piserna är inkl. frakt.







Skepparkeps brun manchester/småblommig, stl. 48-50 cm (ej resår)
Skepparkeps, blå manchester, stl. 44-48 cm







Skepparkeps mönstrad brun/beige/grö/blå/vit, stl. 48-52 cm
Skepparkeps grön/vit, stl. 48-52 cm









Pöskeps småblommig/brun manchester, stl. 52-56 cm
Pöskeps brun manchester/rutig, stl. 52-56 cm









Pöskeps brun/mönstrad, stl. 52-56 cm

Och så här söt kan man vara i tröja och keps som mamma sytt!

3 kommentarer:

Malin sa...

Wow! Din älskning måste vara en dröm! Vill du dela älsningen med mig?? Haha

Lilla Gryn sa...

Visst är det härligt!!Lycka till med försäljningen. Vi ses.

Unknown sa...

såå coola kepsar!!
**erika